296
REGISTRES DU BUREAU
[i57i]
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de'Paris, tous vostres.n
Pareilz mandemens ont esté envoiez à messieurs les aultres Conseillers de lad. Ville'1'.
CCCXCVI [LXXXIII]. — [Déliberations] touchant les vic mil livres.
17 mars 1571. (A, fol. 62 r°; B, fol. 68 v°.)
Du sabmedy, dix septiesme jour de Mars mil cinq cens soixante et unze.
En assemblée generalle le jourd'huy faicte, en la grend salle de l'Hostel de la Ville de Paris, de mes­sieurs les Prevost des Marchans et Eschevins d'icelle, Cours souveraines, Corps, Colleges, Chappitres, Communaultez, Quarteniers et quatre notables bour­geois de chascun quartier, pour adviser sur la levée et recouvrement de la somme de iu0 m. livres ac­cordez au Roy pour ses très urgens affaires; sont comparuz :
Messieurs Marcel, Prevost des Marchans;
Poulin, Dauvergne, Bouquet, de Cressé, Esche-vins;
Messieurs Prevost, President, President Henne­quin, President Luillier, Dugué, Guyot, Larcher, Croquet, de Palluau, de Jumeauville, Huault, [Con­seillers de la Ville;]
Messieurs Favier, Michon, Auroux, Chevallier, Huault, Ervie, Forget, Boeste, Brissonnet, Da­mours, Le Jau, de Brageloigne, Favier, de Cour­langes, Hesselin,Barillon,Thiersault, de Megrygny;
Le Procureur de Monsieur de Paris;
Le Procureur du Chappitre de Paris;
Paulmier, Kerver, Parfaict, Perlan, Bourlon, Guerrier, Maheu, Huot, Du Ru, de Beausse, Danès, Leconte, Perrot, Quarteniers;
Aubery, Ladvocat, Merault, Legoix, Carrel, Boucher, Leclerc, Delaporte, Thomas Thuillier, de Forestz, Fornié, Dulot, Dallier, Ducrocq, Ches­neau, Victor, Denys Noiret, Jehan Grégis, Dupérier, de Raconis, Symon Boyvin, Gaillard, Dampmartin, Lombart et autres bourgeois de lad. Ville.
En laquelle assemblée, après que mond. sr le Prevost des Marchans a dict qu'il avoit faict en­tendre au Roy la conclusion et resolution de l'assem-
blée derniere, qui estoit, entre autres choses, de offrir à Sa Majesté la somme de 111e m. livres pour ses urgens affaires, paiables à deux termes, assca­voir Sainct Jehan et Noel prochains par moictié; le­quel seigneur Roy en soy auroit faict responce, entre autres choses, qu'il essaieroit l'offre, contant'2) de la volunté de ses subjeetz de lad. Ville. Au moyen de quoy, auroyt icelluy sr Prevost prié la com-paignye de adviser et dire presentement, chascun par­ticullierement, les moyens qu'il leur sembleroient les plus expediens pour la levée et recouvrement de lad. somme de 111e m. livres'3'.
Et la matiere amplement mise en deliberation, par la plus grande et seyne'parlie de ceulx de lad. assemblée a esté conclud, advisé et deliberé que l'on doibt departir, taxer et imposer icelle somme de 111e m. livres en lad. Ville et faulxbourgs, et pour ce faire depputer quatre de Messieurs de la court de Parlement, quatre de Messieurs des Comptes, quatre de Messieurs de la Cour des Aydes, deux Conseillers, deux bourgeois et deux marchans de; la Ville, avecq les Quarteniers, cinquanteniers et dixiniers, et deux bourgeois de chascune dixaine; lesquelz deux bourgeois de chascune dixaine seront esleuz, choisiz et tirez du nombre de douze no­tables personnes de chascune dixaine. Et seront appellez par le Quartenier, lorsque l'on vouldra besongner èsd. cottisations, lesquelles les dessus-dietz seront tenuz faire cn leurs loyaultez et con-siences, par le négoce qui sera par eulx advisé et que faire se pourra.
Ce faict et au mesme instant, ont esté esleuz par la compaignie, asscavoir pour Conseillers de Ville, messieurs de Charmeau el de Palluau, pour bourgeois les sieurs Aubery et Ladvocat, pour mar­chans, les sires Jehan Merault et Philbert Bourlon.
''1 Ces deux lignes ne se trouvent que dans B.
'-> Var. -qu'il essaieroit à se contante!' dela volunté» (B).
P) Il existe des lettres patentes du 2 avril 1571, dont il sera question plus loin (n° CÇCCIV), par lesquelles le roi déclare accepter cette somme de 3oo,ooo livres au lieu des 600,000 demandées d'abord, et désigne les commissaires qui seront chargés de la répartir sur les habitants de Paris.